Hallo LEGO maatje!
Poeh, poeh, wat wordt er hard gewerkt achter de schermen…
Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn Arnold en ik een zoektocht gestart naar een alternatief voor LEGO. “Ik hoor je denken… Waar is dat nu voor nodig?” Ik zal het proberen uit te leggen…
LEGO is niet goedkoop!
“Vooral niet als je frequent wilt bouwen.”
Er komen gelukkig steeds meer LEGO ‘klonen’ op de markt. En laten wij eerlijk zijn: de prijzen van die ‘klonen’ zijn héél aantrekkelijk. De vraag is natuurlijk: heb je dat ervoor over? Dat is nou precies wat we voor jou gaan uitzoeken.
Arnold: “Het gaat vooral om het plezier in het bouwen.” Daar ben ik het volledig mee eens. Ondanks dat de alternatieve LEGO minder sterk lijkt, vaak te strak past, en soms te los zit, het plezier in bouwen is niet veranderd.
Mijn recente ‘4-delige vrachtauto’ project verliep niet gladjes.
Lees hier het verslag…

Als speel object had ik hier meer van verwacht, ondanks alle aanpassingen.
Daarin voldoet de MOUL KING graafmachine veel beter.
Mijn ervaring op dit moment
De graafmachine bouwen ging verrassend goed, ondanks dat de bouwinstructie niet altijd even duidelijk is. Het defecte onderdeel is uiteindelijk vervangen. Het speel plezier voldoet volop aan de verwachting.
De Ford Mustang is geweldig om te bouwen en voldoet in alle opzichten.
De 4-delige vrachtwagen is prachtig om te bouwen. Wel valt de werking tegen wat afdoet aan het speelplezier. Extra aanpassingen zijn daarbij zeker nodig. “Stiekem vind ik het wel leuk dat het niet helemaal goed werkt, omdat ik dat dan zelf kan oplossen. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.”
Ik heb wel vele uurtjes bouw plezier gehad en dat vind ik uiteindelijk het belangrijkste.
Daar is Arnold het helemaal mee eens!

